KarperCentrale is opgericht door de broers Tom & Maarten in het jaar 2015. Wat ooit begon in een klein schuurtje is in enkele jaren uitgegroeid tot een serieuze speler op het gebied van de verkoop van karperspullen in zowel het binnen- als buitenland.
* Oprichters Tom & Maarten. Het vissen is met de paplepel ingegoten!
De start van één klein hengelsport winkeltje in 2015
Onder de toenmalige naam 'Scale Brothers Hengelsport' opende Maarten & Tom de deuren van hun viswinkel. Maarten was destijd al enige jaren bezig met het ontwikkelen van Boilies en het testen van samenstellingen. Op deze foto kan je de 18 aquaria van 0.5m³ nog zien staan. In de aquaria werd dag in dag uit gekeken hoe karpers reageren op bepaalde samenstellingen van voeding. En was tevens de basis van solution boilies. Toen de winkel eenmaal open ging was het voor de lokale vissers een leuke plek om spulletjes te halen. Tom & Maarten zijn echter beide gespecialiseerd in online ondernemen. En besloten hun kennis te bundelen om in 2017 over te stappen naar de naam 'KarperCentrale'.
De start van KarperCentrale in 2017.
In 2017 zijn we begonnen met KarperCentrale, en de winkel zag er al gauw heel anders uit! KarperCentrale was een hit. Goede prijzen in combinatie met een leuke, warme plek voor klanten uit de regio gaf de mogelijkheid om te blijven groeien. Tom specialiseerde zich verder in de administratieve kant van het Bedrijf en met een geschiedenis als junior account manager was hij de perfecte persoon om nieuwe merken te benaderen voor de groei van de onderneming. Ook had Tom de marketing te dragen. Maarten heeft een achtergrond in development en specialiseerde zich verder in de webshop, producten, tackle, rigs en voornamelijk aas. Dit jaar ging Maarten samenwerken met één van de grootste facilitaire boilie draaiers in Europa, en zijn aas kon onder de naam Solution Boilies in grote hoeveelheden gedraaid worden.
Verhuizing eind 2019 begin 2020.
Het bedrijfsplan, het financieel plan en de mondelinge toelichten enthousiasmeerde de Kredietunie Eemsdelta om de samenwerking te starten. Met deze financiële injectie zijn de broers het plan gaan uitvoeren en verhuist naar een 570m² pand aan de Landstraat 1 te Delfzijl. Er werd 7 dagen in de week, circa 14 uur per dag gewerkt en geklust om het pand netjes te krijgen, de nieuwe voorraad goed te verwerken en de webshop uit te bouwen. We hebben in deze tijd veel hulp gekregen, onder andere van onze toenmalige stagiair en later medewerker; Ruben Volk. Ook Jan Snoek, Henk Zantinga en overige familie hebben vele uren geïnvesteerd om alles voor te bereiden voor de grote opening in april van 2020.
De grote opening in 2020
Als beloning voor het harde werk zou KarperCentrale een feestelijke opening houden in april van 2020. Maar helaas mocht de winkel niet openen in verband met de landelijke sluit plicht van winkels. Zou al het harde werk in het water vallen? De jongens zijn achter de computer gekropen en hebben vol op gewerkt om de online webshop verder te optimaliseren, dat mocht namelijk wel gewoon door gaan.
Service First mentaliteit
KarperCentrale besefte zich al vroeg dat service heel erg belangrijk is voor een bedrijf, helemaal in de hengelsport. Je wilt graag goed geholpen worden en juist advies krijgen. Daarom gaan we bij KarperCentrale een stapje verder. Onze medewerkers op de klantenservice staan in contact met alle organisaties waar we mee samenwerken en kijken ook altijd of iets te repareren is. Een losse stang ter vervanging van een gebogen stang, een onderdeel voor je molen of wellicht een reserve spoel die je echt nergens kunt vinden? Wij zullen het binnen ons netwerk uitzoeken en kunnen iedereen van een antwoord voorzien. Onze klantenservice maakt gebruik van een modern klantenservice systeem waar alle gemiste oproepen, live chats en mailtjes in binnen komen en opgeslagen worden.
We hebben zelf een hekel aan in de wacht staan, daarom kan je bij KarperCentrale niet langer dan 2 en halve minuut in de wacht staan. Na 2 en halve minuut krijg je de melding dat de verbinding verbroken gaat worden. Als dit gebeurt bellen wij je ALTIJD terug! Ons systeem slaat je nummer dan namelijk gewoon op, en voegt hem toe aan de terugbel planning. Ideaal toch?
KarperCentrale gaat internationaal
De vraag uit Duitsland en Frankrijk groeide enorm. Mensen in die landen konden onze webshop en producten makkelijk vinden, maar nog niet goed bestellen. Omdat die vraag te beantwoorden hebben de jongens in 2022 www.karpfenzentrale.de opgezet en in 2023 www.carpecentre.fr . Deze webshops zijn middels AI & DeepLearning compleet gekoppeld aan de Nederlands talige shop - zodat iedereen de zelfde fijne ervaring van dé KarperCentrale shop kan ervaren.
Onze medewerkers
Dit zijn medewerkers die op dit moment actief zijn bij dé KarperCentrale.
Tom Snoek - Mede oprichter
tekst-tekst-tekst-tekst
Maarten Snoek - Mede oprichter
Hi! Mijn naam is Maarten Snoek, ben geboren in 1993 en op het moment van schrijven 30 jaar. Woon samen met mijn vriendin Margot & onze zoon Mees in Veendam. Mijn passie voor het vissen is al vroeg begonnen door de avonturen samen met Pa & Tom. Van de eerste keer verontwaardig staan te kijken bij lijnbreuk aan de vaste stok tot de eerste run, tot in tranen aan m'n pa vertellen dat ik mijn eerste karper heb gevangen (7 jaar oud!) tijdens een van zijn visweken in Frankrijk. Het vissen is me echt met de paplepel bij gebracht. En het veranderde dan al gauw in een obsessie. De liefde voor aas begon ook al vroeg begin 2005 was ik al druk aan het experimenteren met boilies. Zonder verstand natuurlijk haha. In 2009 begon ik met het serieus draaien en testen van recepten en vervolgens in 2011 was daar mijn eerste sessie zonder pa in het buitenland. Ik kende de biologie nog niet, maar las wel veel over aas gedrag. Toen kwam ik het document van Howard Loeb tegen, en hoe hij met stoffen ging experimenteren om te kijken wanneer karper reageert. Dit zelfde heb ik van circa 2014 tot 2019 on & off gedaan in grote aquaria en is nog steeds de basis voor onze aas lijn Solution Boilies die we natuurlijk nog steeds verkopen :-).
Karpervissen is voor mij een groot avontuur met duizenden variabelen, en je weet nooit 100% zeker dankzij welke variabel je nu wel vangt. Dat is wat ik het mooie, spannende en leuke van karpervissen vind.
Wouter Snoek - Service Specialist
Hallo!
Mijn naam is Wouter Snoek, Geboren in Delfzijl op een maandag in 1997. Ik woon in het mooie Groningen op slechts een half uurtje van KarperCentrale. Ik ben een verwende Karpervisser welke al vanaf jongs af aan mee gaat met de broers en vader. Vissen in Frankrijk of Tsjechië doe ik dan ook vaak meermaals per jaar. In het bedrijf KarperCentrale ben ik onder andere verantwoordelijk om jullie te helpen met vragen. Heb je iets kapot, Vind je juist iets heel goed of heb je bijvoorbeeld een vraag over jouw pakketje? dan gaat deze vraag langs mij. Door welk van mijn collega's je ook geholpen wordt ik zorg er voor dat het goed verloopt.
Ik heb geen sociale media's dus daar ben ik niet te vinden. Heb je mij of ons nodig? >Vraag het hier<
Jan Snoek - Algemeen medewerker
tekst-tekst-tekst-tekst
Steven Bakker - Algemeen medewerker
tekst-tekst-tekst-tekst
Robin Hekkema - Stagiair
Robin volgt de opleiding tot ondernemer 'Vakman ondernemer' en loopt in 2024 stage KarperCentrale.
Melle Haveman - Stagiair
Melle is vervend visser en loopt stage bij KarperCentrale op de werkvloer om werk ervaring op te doen.
Oud medewerkers & Stagiaires
Medewerkers die langeretijd bij KarperCentrale hebben gewerkt of stage hebben gelopen en toestemming hebben gegeven hier te staan vind je hier terug.
Ruben Volk - Stagiair + Algemeen medewerker
Ruben Volk is in 2018 stage gaan lopen bij dé KarperCentrale. En is vervolgens op 1 na stagair van het jaar geworden. Ruben heeft enorme stappen gezet binnen de organisatie en heeft een grote steen bijgedragen aan de groei van KarperCentrale. Ruben heeft zijn tweede stage periode in 2019 ook bij KarperCentrale gelopen. Vervolgens is Ruben van 2020 tot 2022 werkzaam geweest bij KarperCentrale als algemeen medewerker. Hij stond klaar om mensen te helpen met het knopen van rigs & te kletsen over het vissen. Ook pakte hij natuurlijk orders.
Matthijs Beuker - Stagiair Service specialist
Matthijs heeft een dik jaar gewerkt op de klantenservice bij KarperCentrale. Vragen over pakketten wist hij natuurlijk met groot gemak goed en snel te beantwoorden. Hij had hulp van onze specialisten als vragen te vis-technisch werden. Zijn inzet en komst heeft gezorgd voor een nog betere service structuur binnen de organisatie. Matthijs heeft ons team versterkt van 2022 tot 2023.